АДВОКАТ - ВОИН ПРАВА  

Категории раздела


Block title

Статистика


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Переводчик онлайн
Главная » 2010 » Июль » 5 » Плановая проверка инспекции по контролю за ценами
Плановая проверка инспекции по контролю за ценами
15:35
Может ли инспекция по ценам проверять предприятие, которое не реализует товар, цены на который подлежать государственному регулированию? Представляеться, что не может. Однако, могут ли проверяющие определить до начала проверки реализует ли предприятие товар, цены на который регулируються государством или нет? На мой взгляд, при составлении плана-графика проверок, государтвенная инспекци по ценам должна руководствоваться официальными данными о реализуемой предприятием продукции. Это, в частности, отчеты, подаваемые в статистику. Ниже привожу вариант отказа в допуске к проверке на том основании, что предприятие не устанавливает цены, подлежащие государственному регулированию, в связи с чем уи нспекции по контролю за ценами отсутсвует предмет проверки. также прикрепляю решение админ. суда о незаконности такой проверки.
 
Начальнику державної інспекції
 з контролю за цінами
в Рівненській області
Сулковському Б.П.
 
Щодо проведення Державною інспекцією з контролю за цінами в Рівненській області планової виїзної перевірки на ВАТ «Дубномолоко» повідомляємо наступне. Згідно ст.19 Конституції України, «Правовий порядок в Україні грунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України». Згідно ч.5 ст.19 Господарського кодексу України, «незаконне втручання та перешкоджання господарській діяльності суб'єктів господарювання з боку органів державної влади, їх посадових осіб при здійсненні ними державного контролю та нагляду забороняються». В ст.13 Закону України "Про ціни і ціноутворення”, зазначено, що "державний контроль за цінами здійснюється при встановленні і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів”. Наше підприємство здійснює виробництво та реалізацію сиру сичужного (твердого) та плавленого, між тим як діючим законодавством України встановлено регулювання ціни шляхом обов'язкового декларування зміни оптово-відпускних цін лише на сир кисломолочний, про що зазначено в п.1 Порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари, затвердженого постановою КМ України від 17 жовтня 2007р. № 1222 з наступними змінами і доповненнями. Отже, якщо наше підприємство не виробляє та не реалізує товари, ціни на які регулюються державою, у державної інспекції з контролю за цінами в Рівненській області немає підстав для здійснення перевірки нашого підприємства. Державна інспекція з контролю за цінами в Рівненській області не ознайомлювала представників підприємства з Планом перевірок, передбаченим ч.ч.1,2 ст.5 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”, і в зв'язку з вищевикладеним, не зрозуміло на якій підставі наше підприємство опинилось в вищезазначеному плані перевірок. Отже, законних підстав для проведення перевірки дотримання державної дисципліни цін немає. Додаток: 1. Засвідчені копії термінового звіту про виробництво промислової продукції за 2009р., січень-червень 2010р.
 
Голова правління ВАТ «Дубномолоко»                                                Л.Є.Кушіль
 
ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2а-4385/09/1770
02 жовтня 2009 р. 11год. 00хв. м. Рівне
Рівненський окружний адміністративний суд під головуванням судді Юрчука М.І. за участю секретаря судового засідання Минько Н.З. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі: позивача: представник не з'явився, відповідача: представник Драюк М.С., прокурор: представник Квятковський Я.А, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом: Дубенський міжрайонний прокурор в інтересах держави, уповноваженим органом якої виступає Державна інспекція з контролю за цінами в Рівненській області
до Відкрите акціонерне товариство "Дубномолоко"
про зобов'язання вчинення певних дій,
В С Т А Н О В И В :
Дубенський міжрайонний прокурор в інтересах держави, уповноваженим органом якої виступає Державна інспекція з контролю за цінами в Рівненській області звернувся до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом про зобов'язання вчинення певних дій - не вчиняти перешкод у проведенні планової перевірки до відповідача –Відкритого акціонерного товариства «Дубномолоко». В обґрунтування позову зазначає, що в Дубенську міжрайонну прокуратуру надійшов лист начальника Держцінінспекції у Рівненській області Бережнюка В.Є. щодо недопущення до перевірки головного державного інспектора Примак І.Й. колишнім головою правління ВАТ "Дубномолоко" ОСОБА_1. Так, 02.03.2009 року відповідно до п. 3.14 розділу III Плану роботи державної інспекції з контролю за цінами в Рівненській області на 1-й квартал 2009 року на виконання наказу держцінінспекції від 27.02.09 за № 128 та на підставі посвідчення від 27.02.09 № 128 головним державним інспектором Примак І.И. розпочато планову перевірку ВАТ "Дубномолоко" з питань дотримання дисципліни цін на основні продукти харчування. Перевірка проводилась 02 та 03 березня 2009 року, а 04 березня 2009 року колишній голова правління ВАТ "Дубномолоко" ОСОБА_1. відмовив у подальшому проведенні перевірки та наданні необхідних документів, мотивуючи це тим, що в направленні на перевірку не зазначена конкретна підстава для проведення планової перевірки. Вказані дії суперечать вимогам п.4 ст.5 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", згідно якого суб'єкт має право не допускати посадову особу органу державного нагляду (контролю) до здійснення планового заходу в разі неодержання повідомлення про здійснення планового заходу. Разом з тим, 18.02.09 Державна інспекція з контролю за цінами в Рівненській області повідомляла про планову перевірку на ВАТ "Дубномолоко". Відповідач подав заперечення на адміністративний позов, позовні вимоги заперечує, в задоволенні позову просить відмовити повністю. Заслухавши у відкритому судовому засіданні пояснення представника позивача та органу прокуратури, дослідивши подані сторонами письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд прийшов до висновку, що в задоволенні позову слід відмовити повністю. Суд виходив з такого. 27.02.2009 року Державною інспекцією з контролю за цінами в Рівненській області прийнято наказ №128, відповідно до якого вирішено доручити головному державному інспектору Примак І.Й. провести планову перевірку у ВАТ «Дубномолоко»з питання дотримання державної дисципліни цін на основні продукти харчування, алкогольні напої, тютюнові вироби та продукти дитячого харчування (а.с.15). На виконання вказаного вище наказу видано посвідчення №128 на здійснення планової перевірки ВАТ «Дубномолоко», термін дії посвідчення з 02.03.2009 по 23.03.2009 року (а.с.16). Посадова особа позивача для проведення планової перевірки відповідача прибула 02.03.2009 року. 04.03.2009 року вказану посадову особу не було допущено до подальшого проведення перевірки, про що Державна інспекція з контролю за цінами в Рівненській області повідомлена листом №50 від 04.03.2009 року (а.с.17). Суд приходить до висновку, що такі дії вчинені відповідачем правомірно з огляду на таке. 1. Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності». Відповідно до ч. 4 ст.5 вказаного вище Закону, органи державного нагляду (контролю) здійснюють планові заходи з державного нагляду (контролю) за умови письмового повідомлення суб'єкта господарювання про проведення планового заходу не пізніш як за десять днів до дня здійснення цього заходу. Повідомлення повинно містити: - дату початку та дату закінчення здійснення планового заходу; - найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід; - найменування органу державного нагляду (контролю). Повідомлення надсилається рекомендованим листом чи телефонограмою за рахунок коштів органу державного нагляду (контролю) або вручається особисто керівнику чи уповноваженій особі суб'єкта господарювання під розписку. Суб'єкт господарювання має право не допускати посадову особу органу державного нагляду (контролю) до здійснення планового заходу в разі неодержання повідомлення про здійснення планового заходу. Відповідач отримав повідомлення позивача про намір провести планову перевірку 23.02.2009р., тобто менше ніж за 10 днів до проведення перевірки. Відтак в позивача були відсутні підстави для проведення планової перевірки підприємства відповідача на підставі посвідчення № 128 від 27 лютого 2009р. 2. Відповідно до ст.13 Закону України "Про ціни і ціноутворення", державний контроль за цінами здійснюється при встановленні і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів". Відповідач здійснює такі види діяльності за КВЕД, що підтверджується довідкою з ЄДРПОУ Серія АБ №162455: - перероблення молока та виробництво сиру; - виробництво морозива; - постачання пари та гарячої води; - оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, олією, тваринним маслом та жирами. Постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2007р. № 1222 затверджено «Порядок декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари», відповідно до п. 1 якого він визначає механізм декларування суб'єктами господарювання зміни оптово-відпускних цін на борошно пшеничне вищого, першого і другого сорту, борошно житнє обдирне, яловичину, свинину, м'ясо птиці (тушка), ковбасні вироби варені, крім вищого сорту, молоко коров'яче питне з вмістом жиру до 2,5 відсотка, сир кисломолочний з вмістом жиру до 9 відсотків, сметану з вмістом жиру до 20 відсотків, масло вершкове з вмістом жиру до 72,5 відсотка, яйця курячі, цукор-пісок, олію соняшникову. Як встановлено судом, відповідач не виробляє та не реалізує товари, ціни на які регулюються державою, що підтверджується копіями термінових звітів про виробництво промислової продукції (робіт, послуг) за період грудень місяць 2008 року –березень місяць 2009 року (а.с. 35-38). Нормативні акти, які зазначені в посвідченні № 128 від 27 лютого 2009р. не стосуються продукції, що виробляється та реалізується ВАТ «Дубномолоко». Відповідно до ч.ч. 1-3 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ, який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки. На підставі наказу оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу, яке підписується керівником або заступником керівника органу державного нагляду (контролю) (із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові) і засвідчується печаткою. У посвідченні (направленні) на проведення заходу зазначаються: - найменування органу державного нагляду (контролю), що здійснює захід; - найменування суб'єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід; - місцезнаходження суб'єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу, щодо діяльності яких здійснюється захід; - номер і дата наказу, на виконання якого здійснюється захід; - перелік посадових осіб, які беруть участь у здійсненні заходу, із зазначенням їх посади, прізвища, ім'я та по батькові; - дата початку та дата закінчення заходу; - тип заходу (плановий або позаплановий); - вид заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд, інспектування тощо); - підстави для здійснення заходу; - предмет здійснення заходу; - інформація про здійснення попереднього заходу (тип заходу і строк його здійснення). В посвідченні № 128 від 27 лютого 2009р. відсутні такі відомості, як дата початку та дата закінчення заходу (натомість зазначено термін дії посвідчення), визначений позивачем предмет здійснення заходу не відповідає основній діяльності відповідача. Згідно вимог абз. 3 ч. 5 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», суб'єкт господарювання має право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходу, якщо вони не пред'явили документів, передбачених цією статтею. Видане без дотримання вимог ч. 3 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»посвідчення на проведення перевірки № 128 від 27 лютого 2009р. не є підставою для здійснення відповідної перевірки. 3. Покликання представника органу прокуратури на внесений протест від 30.03.2009 року №941-09 (а.с.20), як на доказ протиправності дій відповідача, судом до уваги не приймається. Відповідно до ст. 21 Закону України «Про прокуратуру», протест на акт, що суперечить закону, приноситься прокурором, його заступником до органу, який його видав, або до вищестоящого органу. У такому ж порядку приноситься протест на незаконні рішення чи дії посадової особи. У разі відхилення протесту або ухилення від його розгляду прокурор може звернутися з заявою до суду про визнання акта незаконним. Заяву до суду може бути подано протягом п'ятнадцяти днів з моменту одержання повідомлення про відхилення протесту або закінчення передбаченого законом строку для його розгляду. Подача такої заяви зупиняє дію правового акта (ч. 4 ст. 21). Як вбачається з наявних у справі доказів, внесений прокурором протест від 30.03.2009 року №941-09 відхилений відповідачем відповідно до листа від 14.04.2009 року №102 (а.с. 23). Представник органу прокуратури в судовому засіданні 29.09.2009 року пояснив, що позов подано в порядку представництва інтересів держави, а не в порядку ч. 4 ст. 21 Закону України «Про прокуратуру». Протест Дубенського міжрайонного прокурора від 30.03.2009 року №941-09 не є належним та допустимим доказом (в розумінні ст. 70 КАС України) підтвердження протиправності дій посадових осіб відповідача. Згідно із ч. 2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Враховуючи вищевикладене, в задоволенні позову слід відмовити повністю. Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,- ПОСТАНОВИВ:
Позивачу - Дубенському міжрайонному прокурору в інтересах держави, уповноваженим органом якої виступає Державна інспекція з контролю за цінами в Рівненській області в задоволенні позову до Відкритого акціонерного товариства "Дубномолоко" про зобов'язання вчинення певних дій - відмовити повністю.
 Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо заяву про апеляційне оскарження було подано, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції, який ухвалив постанову. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10-ти днів з дня складання постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом 20-ти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
 Суддя Юрчук М.І.
Постанова складена в повному обсязі 13.11.2009 року.
Просмотров: 2118 | Добавил: PetyaBatareykin | Рейтинг: 5.0/1 |
Всего комментариев: 1
1  
Кстати, на следующий год не смотря на действующее решение суда, ситуация в точности повторилась: пришла инспекция по ценам на плановую проверку - ее не пустили и к отказу приложили судебное решение, прокуратура подключилась - ей тоже отказали, тогда прокурор подал в суд. Несмотря на имеющееся решение суда по аналогичной ситуации в суде пришлось попотеть, что бы судья все-таки осознала безосновательности проведение проверки. Интересно что будет на третий год? Снова проверка? Тогда надо писать в генпрокуратуру, что бы разобрались в компетентности местных прокуроров, которые вместо того что бы "наказать" инспекцию по ценам, которая незаконно включает в план-график плановых проверок предприятие, которое не подлежит проверке, становиться на ее сторону angry

Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Форма входа

Поиск

Календарь

«  Июль 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Архив записей

Полезные ссылки

  • Двину в ТОП. Недорого. Робот ВебЭффектор.
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Полезные рецепты УХИ
  • Рисунки
  • ГНА
  • АМК
  • Минюста
  • ВККА при КМУ
  • Сайт Конституционного Суда Украины
  • Крутые харьковские адвокаты. Адвокатская компания Мельник и Квашин
  • Официальный веб-портал судебной власти в Украине
  • ЕДИНЫЙ ГОСУДАРСТВЕННЫЙ РЕЕСТР СУДЕБНЫХ РЕШЕНИЙ
  • Волинь ТОП-100
  • Советская музыка
  • Первый украинский юридический форум
  • Госпредпринимательство
  • Европейский суд по правам человека
  • Сайт Укрпочты
  • Поиск почтовых отправлений
  • Почтовые индексы
  • Справочная информация (тел. коды, гостиницы, города, размеры и т.д.)
  • Бесплатные объявления в Харькове
    Сайт бесплатных объявлений для частных лиц и предприятий Харькова
  • Проверка кодов IMEI мобильных телефонов
  • веб-сайт Госкомветмедицины
  • Державне підприємство Інформаційно-ресурсний центр
  • Асоціація правників України
  • Головне управління юстиції у Волинській області
  • Каталог юристов Украины
  • Вищий спецiалiзований суд України з розгляду цивiльних i кримiнальних справ
  • Державна реєстраційна служба
  • Block title

    Rambler's Top100 Доски объявлений, бесплатные объявления, дать объявление - 495ru.ru Украина онлайн Каталог сайтов на http://www.allindustry.com.ua/
  • ()
    []